Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků
Procházková, Kateřina ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE 2. LÉKAŘSKÁ FAKULTA Ústav ošetřovatelství Kateřina Procházková Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků Bakalářská práce Praha 2013 Bakalářská práce Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků Autor práce: Kateřina Procházková Vedoucí práce: Mgr. Hana Nikodemová Oponent práce: PhDr. Jaroslava Raudenská, Ph.D. Datum obhajoby: 2013 Bakalářská práce Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků BIBLIOGRAFICKÝ ZÁZNAM PROCHÁZKOVÁ, Kateřina. Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků. Praha, 2013. s. 118. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta. Vedoucí práce Mgr. Hana Nikodemová. ANOTACE Předkládaná bakalářská práce je věnována problematice syndromu vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků pracujících ve FN Motol na pozici zdravotní sestra nebo zdravotnický asistent. V teoretické části je vymezen pojem "nelékařští zdravotničtí pracovníci'' a základní informace o povolání zdravotní sestry. Teoretická část dále obsahuje přehled relevantních poznatků týkajících se syndromu vyhoření, příčin a příznaků, ale i prevence této diagnózy. Cílem empirické části práce je porovnat riziko vzniku vyhoření u sester pracujících na oddělení pro dospělé se sestrami pracujícími na odděleních pro děti. Jako výzkumná metoda...
Vyhoření a zapálenost v profesi učitele
Justová, Romana ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vyhoření a zapálenosti u souboru učitelů na různých vzdělávacích stupních a typech škol. Klade si za cíl zjistit míru vyhoření u vybraného vzorku učitelů a zmapovat hlavní determinanty spokojenosti u zapálených učitelů. Teoretická část vymezuje a vysvětluje pojem syndromu vyhoření, jeho vývoj, příznaky a příčiny vzniku a jeho diagnostiku. Objasňuje také rozvoj syndromu vyhoření u učitelů. Dále popisuje hlavní charakteristiky zapálenosti, diagnostické metody a učitelskou profesi ve vztahu k zapálenosti. Empirická část se vyznačuje dvěma cíly: zjistit míru vyhoření u souboru učitelů a popsat základní faktory, které přispívají k zapálenosti pedagogů. Průzkum proběhl formou dotazníkového šetření a rozhovorů a přinesl odpovědi na výzkumné otázky. Konečné výsledky jsou převedeny do tabulek a grafů pro lepší přehlednost. V závěru této části jsou navržena opatření, která mají pomoci snížit riziko vzniku a rozvoje syndromu vyhoření. KLÍČOVÁ SLOVA Syndrom vyhoření, zátěž, stres, emoční vyčerpání, únava, učitelská profese, zapálenost (engagement), plynutí (flow), osobní pohoda (well-being).
Faktory spojené se sníženou úrovní vnímaného stressu a pocitu syndromu vyhoření u učitelů ZŠ
JENÍČKOVÁ, Barbora
Tato diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část nám poskytuje informace o stresu a syndromu vyhoření získané na základě studia příslušné literatury. Definuje základní pojmy stresu a burnout syndromu a seznamuje nás s jejich základní charakteristikou. V druhé, empirické části je na základě dotazníkového šetření zjišťována míra a četnost vyhoření ve zkoumaném vzorku pedagogických pracovníků. Součástí praktické části, jsou jako doplňková metoda použity cíleně provedené rozhovory s vytipovanými učiteli.
Vyhoření a zapálenost v profesi učitele
Justová, Romana ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vyhoření a zapálenosti u souboru učitelů na různých vzdělávacích stupních a typech škol. Klade si za cíl zjistit míru vyhoření u vybraného vzorku učitelů a zmapovat hlavní determinanty spokojenosti u zapálených učitelů. Teoretická část vymezuje a vysvětluje pojem syndromu vyhoření, jeho vývoj, příznaky a příčiny vzniku a jeho diagnostiku. Objasňuje také rozvoj syndromu vyhoření u učitelů. Dále popisuje hlavní charakteristiky zapálenosti, diagnostické metody a učitelskou profesi ve vztahu k zapálenosti. Empirická část se vyznačuje dvěma cíly: zjistit míru vyhoření u souboru učitelů a popsat základní faktory, které přispívají k zapálenosti pedagogů. Průzkum proběhl formou dotazníkového šetření a rozhovorů a přinesl odpovědi na výzkumné otázky. Konečné výsledky jsou převedeny do tabulek a grafů pro lepší přehlednost. V závěru této části jsou navržena opatření, která mají pomoci snížit riziko vzniku a rozvoje syndromu vyhoření. KLÍČOVÁ SLOVA Syndrom vyhoření, zátěž, stres, emoční vyčerpání, únava, učitelská profese, zapálenost (engagement), plynutí (flow), osobní pohoda (well-being).
Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků
Procházková, Kateřina ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE 2. LÉKAŘSKÁ FAKULTA Ústav ošetřovatelství Kateřina Procházková Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků Bakalářská práce Praha 2013 Bakalářská práce Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků Autor práce: Kateřina Procházková Vedoucí práce: Mgr. Hana Nikodemová Oponent práce: PhDr. Jaroslava Raudenská, Ph.D. Datum obhajoby: 2013 Bakalářská práce Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků BIBLIOGRAFICKÝ ZÁZNAM PROCHÁZKOVÁ, Kateřina. Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků. Praha, 2013. s. 118. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta. Vedoucí práce Mgr. Hana Nikodemová. ANOTACE Předkládaná bakalářská práce je věnována problematice syndromu vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků pracujících ve FN Motol na pozici zdravotní sestra nebo zdravotnický asistent. V teoretické části je vymezen pojem "nelékařští zdravotničtí pracovníci'' a základní informace o povolání zdravotní sestry. Teoretická část dále obsahuje přehled relevantních poznatků týkajících se syndromu vyhoření, příčin a příznaků, ale i prevence této diagnózy. Cílem empirické části práce je porovnat riziko vzniku vyhoření u sester pracujících na oddělení pro dospělé se sestrami pracujícími na odděleních pro děti. Jako výzkumná metoda...
Syndrom vyhoření v práci učitelů
Mudrová, Simona ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
NÁZEV Syndrom vyhoření v práci učitelů ABSTRAKT Syndrom vyhoření představuje závažný problém ovlivňující kvalitu života postižených osob i jejich zdatnost. Pojem vyhoření je zde definován. Bakalářská práce blíže vymezuje hlavní teoretické zdroje vyhoření, vývoj a utváření jeho charakteristik. Přináší přehled okolností, které mohou vznik a rozvoj vyhoření usnadňovat či omezovat. Syndrom vyhoření postihuje především příslušníky pomáhajících profesí. Pojem pomáhající profese je zde definován. Učitelská profese je jednou z pomáhajících profesí. Učitelské povolání patří k náročným povoláním. Existují různé vlivy působící na práci učitelů rušivě, které ovlivňují celkovou osobní výkonnost a pracovní spokojenost. Bakalářská práce pojednává o fyzické a psychické zátěži při výkonu učitelského povolání. Jsou uvedeny situace, které pro učitele mohu být zdrojem emočního vyčerpání. Jsou popsány příčiny syndromu vyhoření, symptomatologie a některé jeho negativní důsledky se zřetelem k učitelskému povolání. Z tohoto pohledu se vyskytují u učitelů pracovní zátěže, kterým je nutno věnovat pozornost, neboť mohou poškozovat jak zdraví učitelů, tak pracovní výkon. Bakalářská práce předkládá způsoby a prostředky, kterými zvládají učitelé zátěžové situace. Informuje o možnostech prevence a intervence syndromu vyhoření. Jsou...
Syndrom vyhoření u pedagogů volného času
REBROVÁ, Iveta
Práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření v povolání pedagoga volného času. Teoretická část popisuje problematiku syndromu vyhoření, jeho historická východiska, příznaky a příčiny, protektivní faktory a preventivní techniky, které chrání jedince před rizikem syndromu vyhoření a způsoby zvládání. Část práce je věnována stresu obecně, jeho příznakům, příčinám a stresu psychosociálnímu, který má velkou souvislost se syndromem vyhoření. Závěr teoretické části je zaměřena na pochopení rozdílů a shod povolání učitele a pedagoga volného času, na jejich kompetence a požadavky a faktory, které v této profesi vyvolávají syndrom vyhoření. Praktická část se zaměřuje na zjištění, zda jsou pedagogové volného času ohroženi syndromem vyhoření stejně jako učitelé, a zda u nich vyhoření souvisí s délkou praxe, pohlavím a osobnostním chování typu A.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.